15 خرداد 1403

جزییات پرداخت بیمه سلامت بابت هزینه دستگاه، نوار و سوزن تست قند خون

 

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران توضیح داد. جزییات پرداخت بیمه سلامت بابت هزینه دستگاه، نوار و سوزن تست قند خون:

سازمان بیمه سلامت اعلام کرد: بیماران دیابت هر ۵ سال یکبار می توانند تا سقف ۴۰۰ هزار تومان بابت دستگاه گلوکومتر دریافت کنند البته بعد از خرید دستگاه باید مدارک را به اداره کل بیمه سلامت استان بیاورند و از طریق بخش خسارت متفرقه بخشی از هزینه را دریافت کنند.

به گزارش ساعت سلامت، مریم آزادی معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت هزینه دستگاه، نوار و سوزن گلوکومتر (تست قند خون) بیماران دیابتی را تا سقف معین پرداخت می‌کند.

وی گفت: سازمان بیمه سلامت برای بیماران مبتلا به دیابت وابسته و غیر وابسته به انسولین در دیابت نوع ۱ و ۲ متعهد است، از محل صندوق صعب‌العلاج برای دستگاه گلوکومتر تا ۴۰۰ هزار تومان هر پنج سال یکبار هزینه‌ها را پوشش دهد.

وی گفت: همچنین بیمار برای نوار اندازه‌ گیری قندخون و سوزن می‌تواند از دو روش این خدمات را دریافت کند. اگر بیمار از مراکز تجهیزات پزشکی و داروخانه این اقلام را دریافت کند باید مدارک خود را به اداره کل بیمه سلامت استان ارائه بدهد و از طریق خسارت متفرقه هزینه دریافت می‌شود.

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: همچنین این امکان از طریق داروخانه‌ها نیز فراهم شده است که فرد با ارائه گواهی پزشک از سامانه نسخه نویسی الکترونیک استفاده کرده و نوار چک قند خون و سوزن (لانست) را دریافت کند.

سقف محدود حمایت از هزینه‌های کودکان دیابت

وی تصریح کرد: برای کودکان کمتر از ۱۲ سال مبتلا به دیابت که نیازمند پایش مداوم قند خون هستند نیز هزینه دستگاه سنسور قند خون با ارائه مدارک و مستندات با سقف معینی قابل پرداخت است.

آزادی به ایسنا تاکید کرد: هزینه نوار چک قند خون به میزان ۱۰۰ عدد در ماه تا سقف ۱۴۰ هزار تومان پرداخت می شود. همچنین هزینه سوزن تا ۱۰۰ عدد در ماه تا سقف معینی در سال قابل پرداخت است.

به گزارش ساعت سلامت معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت نگفت که سقف معین حمایت از هزینه تجهیزات پزشکی بیماران دیابت برای نوار قند خون، سوزن و دستگاه گلوکومتر دقیقا چقدراست، چند درصد هزینه بیماران پرداخت می شود و چه مدت باید در نوبت برای ثبت درخواست و دریافت هزینه خود منتظر بیمانند.

منبع خبر: پایگاه خبری بیمه سلامت

/ انتهای پیام

بنیاد امور بیماری های خاص

@cffsd

شماره حساب سیبا بانک ملی
0110103434000
واریز کمک های مردمی
100 مطب دیابتی
تازه ترین اخبار خاص‌پرس