12 خرداد 1403

در روز جهانی ام اس مبتلایان به این بیماری در مرکز درمانی آیت الله هاشمی شهر بابک گرد هم آمدند

به گزارش روابط عمومی بنیاد امور بیماری های خاص، در این مراسم ساده و صمیمی که به مناسبت روز جهانی ام اس انجام شد، تعدادی از خانواده ها و بیماران در کنار هم جمع شدند تا پیام همدلی خود را برای تداوم درمان عزیزانشان اعلام کنند.
شایان ذکر است، فاطمه هاشمی رئیس بنیاد امور بیماری های خاص در اردیبهشت ماه سالجاری و در مصاحبه ای به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد تأسیس بنیاد امور بیماری‌های خاص، ضمن اعلام آمار ۹۰ هزار نفری بیماران ام اس در کشور، تاکید کرده بود: تعریف ما از بیمار خاص، بیماری مادام‌العمر و نیازمند درمان است که هم باید رایگان بیمه شوند و هم خدمات درمانی را رایگان دریافت کنند و به همین خاطر هم سالهاست که در آغاز هر دوره ریاست جمهوری، نامه‌ای در خصوص به رسمیت شناختن بیماری‌ ام‌اس ذیل سرفصل بیماری‌های خاص به دولت ارسال می‌کنیم، اما هیچ‌یک از دولت‌ها تاکنون حاضر به قبول این پیشنهاد نشده اند!.
مولتیپل اسکلروزیس یا «ام‌اس»، یک بیماری التهابی است که در آن غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع آسیب می‌بینند و باعث ایجاد علائمی نظیر مشکل در تعادل، بینایی و کنترل عضلانی می‌شود. البته علائم ام‌اس در اشخاص مختلف، متفاوت است و در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

 

 

بنیاد امور بیماری های خاص

@cffsd

شماره حساب سیبا بانک ملی
0110103434000
واریز کمک های مردمی
100 مطب دیابتی
تازه ترین اخبار خاص‌پرس