23 مرداد 1400

برنامه آموزشی "نقش داروهای ضد انعقاد جدید در بیماران دیابتی" برگزار گردید

در راستای سلسله برنامه های آموزشی پزشکان که از سوی واحد ۱۱۰۰ مطب دیابتی بنیاد امور بیماریهای خاص برنامه ریزی و تنظیم می گردد، برنامه لايو اينستاگرامي روز جمعه مورخ   1400/05/22 با موضوع نقش داروهای ضد انعقاد جدید در بیماران دیابتی در پیچ ۱۱۰۰ مطب دیابتی برگزار گردید. سخنرانان این لايو سرکار خانم دکتر پوپک اسدی) فوق تخصص بیماری های غدد و متابولیسم )و جناب  آقای دکتر علی خانی  در رابطه با نقش داروهای ضد انعقاد جدید در بیماران دیابتی  صحبت نمودند.

در رابطه با داروی ضدانعقاد توضیحاتی ارائه شد و بیان نمودند  که ماده‌ای با ویژگی‌های دارویی‌است که از لخته شدن خون جلوگیری می کندانعقاد یا دَلَمه شدن خون فرایندی است که موجب لخته شدن خون می‌شود. این فرایند از دو مسیر داخلی وخارجی موجب تبدیل فیبرینوژن به فیبرین، فعال شدن فاکتورهای انعقادی و تجمع پلاکت‌ها می‌شود همچنین داروهایی برای درمان لخته های خونی ( ترومبوز ) در اندامها و همین طور آمبولی ریه (وجود لخته در رگ های ریه) استفاده می شود. همین طور خطر بروز مجدد این مشکلات در کسانی که قبلا سابقه ابتلا به آنها را داشته اند، کاهش میدهد.

در پایان به سوالات حاضرین در لایو پاسخ داده شد. ‎ شرکت کنندگان اين برنامه آنلاین 160 نفر از پزشکان ۱۱۰۰ مطب دیابتی بودند.

بنیاد امور بیماری های خاص

@cffsd

شماره حساب سیبا بانک ملی
0110103434000
واریز کمک های مردمی
100 مطب دیابتی
تازه ترین اخبار خاص‌پرس