24 اسفند 1399

برنامه لايو اينستاگرامي با موضوع هیپوتیروئیدی و دیابت برگزار شد

در راستای سلسله برنامه های آموزشی پزشکان که از سوی واحد ۱۰۰ مطب دیابتی بنیاد امور بیماریهای خاص برنامه ریزی و تنظیم می گردد، برنامه لايو اينستاگرامي روز جمعه مورخ 99/12/22 با موضوع هیپوتیروئیدی و دیابت در پيچ پزشكان  صد مطب دیابتی برگزار گردید.سخنرانان این لایو جناب آقای دکتر سعید کلباسی (فوق تخصص غدد و متابولیسم استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی )و جناب آقای دکتر علی خانی  در رابطه با هیپوتیروئیدی و دیابت صحبت نمودند.

در ابتدا دکتر کلباسی در رابطه با تیروئید پرکار در بیماران دیابت ، اختلالات تیروئید پرکار که باعث مقاومت به انسولین میشود ، مقاومت به انسولین ها ، هورمون های تیروئید و آزمایشات تیروئید توضیحاتی ارائه نمودند و ادامه دادند که اگر به دیابت نوع یک،  دیابت نوع دو، مقاومت به انسولین یا سندرم متابولیک مبتلا هستید، احتمال ابتلا به بیماری های تیروئیدی دو برابر میشود و بیماری تیروئید احتمال سندرم متابولیک یا دیابت نوع دو را افزایش می دهد. این شرایط در صورت اضافه وزن یا چاقی شکمی بدتر هم می گردد.

بنابراین مهم است که همیشه غربالگری روتین را برای بیماری دیابت و تیروئید انجام دهید تا از تشخیص به موقع و درمان آن مطمئن شوید. وقتی یکی از این شرایط به خوبی کنترل نگردد، باعث می شود تا مدیریت بیماری دیگر و عوارض آن سخت تر شود.

بینندگان این برنامه آنلاین  237  نفر از پزشکان صد مطب دیابتی بودند .

بنیاد امور بیماری های خاص

@cffsd

شماره حساب سیبا بانک ملی
0110103434000
واریز کمک های مردمی
100 مطب دیابتی
تازه ترین اخبار خاص‌پرس